Sivut

13.9.2012

4th year Freshers' week..not that exciting(?)

Nyt on menossa se kuuluisa Freshers' week. Kampus on tupaten täynnä uusia innokkaita ekan vuoden lapsosia, joiden perässä kulkee laumoittain pr heppuja jakamassa kaiken maailman lehtisiä ja ilmaiskuponkeja ja karkkia ja..

Itselle on tullut tällä viikolla jokseenkin nostalginen fiilis. Tulee aina välillä kunnon flashbackeja omaan freshers' weekiin, joka oli aivan mainio viikko mutta jota en kyllä mitenkään jaksaisi elää uudestaan. En ymmärrä miten edes silloin pystyin moiseen meininkiin. Kai se oli sitä uutuuden huumaa ja jännitystä.

Minä en ole siis vanhana neljännen vuoden opiskelijana viettänyt freshers' weekiä samaan tyyliin kuin fresherit vaan olen tehnyt muuta 'jännää' kuten maksanut kirjastolle viime vuoden myöhästymismaksut pois (oli päälle £4 eli vaarallisen lähellä sitä £5 jonka jälkeen joutuu lainauskieltoon kunnes on jälleen alle £5 velkaa). Voin rehellisesti sanottuna myöntää, että olen yksi niistä äärimmäisen ärsyttävistä henkilöistä joka ei tasan tarkkaan palauta kirjaansa, vaikka joku sen kirjastossa kävisi itselleen varaamassa, jos tarvitsen sitä vielä. Samalla olen myös yksi niistä ärsyttävistä joka menee kirjastoon vaatimaan itselleen monia jo lainassa olevia kirjoja ja saa hepulit jos ne ei palaudu kirjastoon, eli minun käsiini, viimeistään niiden uutena eräpäivänä.

Tänään kävin vähän haistelemassa oikeaa freshers' week tunnelmaa ja suuntasin kavereiden kanssa Freshers' fairiin katsastamaan meininkiä. Siellä oli perinteisesti mm. Domino's jakamassa ilmaista pizzaa. Tällä kertaa päätin etten anna sähköpostiani tsiljoonalle societylle jonne en kuitenkaan päädy menemään. Nordic Societyyn päätin kuitenkin jälleen liittyä ja ostaa jo lipun ensviikon sitsit riemuihinkin.

Näiden lisäksi olen käynyt leffassa katsomassa elokuvan TED, vihdoin ja viimein. Nappasin teille myös Glasgown leffateatterissa ikkunan kautta puhelimella kuvan. Kivat maisemat, eikös?


Olen myös juossut keskustassa koko ajan, koska jossain vaiheessa minusta on tullut ihmeellisen tarkka sen suhteen mitä ostan ja paljon siihen tuhlaan rahaa. Joten nyt kaikkein yksinkertaisimpienkin vaatekappaleiden ostoon vaaditaan useampi kauppakierros ja erittäin tarkkaa arvostelua sovituskopin peilin ääressä. Toissapäivänä meinasin esimerkiksi ostaa farkut, mutta pitkän (erittäin pitkän) takapuolen tuijottelun jälkeen totesin, että nämä hienosti muotoillut farkut sai takalistoni näyttämään ihan ghetto takapuolelta..ei ihan se tyyli jota olin hakemassa. Harmi, ne oli muuten parhaat niistä kymmenistä farkuista joita olin siihen mennessä kokeillut.

Ostin myös eilen saappaat, mutta päätin etten tykkääkään niistä. Suurin ongelma oli se ettei tuo rakas nilkkani taivu niin että saisin ne saappaat sulavasti jalkaan. Joudun hikisenä ähkimään ja puhkimaan minuutteja ennenkuin sen saa sulahtamaan saappaaseen..ja taas sama operaatio kun yritän ottaa saapasta pois jalasta. No thanks. Hipsin siis tänään palauttamaan ne takaisin House of Frasersille ja satuin samalla bongaamaan siellä tälläisen hepun:


Jep. Mr. Robbie Williams.

Olen keskustassa juostessani myös kohdannut uuden suosikki katuartistini. Kyseinen herra jammailee aina siinä Buchanan streetin yläpäässä mustissa vaatteissa, vaaleanpunainen glitterihattu päässä. Musiikista tulee ihan mieleen juhannustanssit tai tangomarkkinat. Aivan loistava. Enskerralla käyn lahjoittamassa herralle pari kolikkoa.


Niin, ja siltä varalta että joku nyt 'säikähti' (äiti), että olen menettänyt shoppailu mojoni niin ei se ihan niinkään ole. Tällä viikolla on mukaan tarttunut mm. punaiset converset, villaneule, kaulahuivi, pyyhe ja uusi MACin huulipunan (vegas volt, ihana). Ehkä se on kuitenkin erona entiseen, että harkitsin näitä kaikkia ostoksia triplasti pidempään kuin aina ennen..ja ne kaikki oli tietenkin tarpeellisia!

Iltaisin olen tuijotellut BBC:n Sherlock sarjaa johon olen nyt jäänyt aivan koukkuun. Suhtauduin aluksi erittäin epäilevästi nykypäivään sijoitettuun Sherlockiin, mutta olin niiiiiin väärässä. Se on loistava. Pakko myös myöntää, että olen äärimmäisen ihastunut juuri tähän fiktiiviseen Sherlock- hahmoon. Brainy is the new sexy. Vaikka oikeasti, ei tollaista kukaan kestäisi poikaystävänä..



Huomenna ohjelmassa on kankeiden jäsenten venyttelyä Stretch 2 Harmony tunnilla ja dissen ohjaajan tapaaminen (ei mulla kyllä ole mitään sanottavaa, kun en tiedä mistään mitään). 

Nyt täytyy mennä laittamaan lämmitys pois päältä ennenkuin 1. käytetään liikaa rahaa tähän humpuukkiin 2. kämpästä tulee liian lämmin. Britit....
(Vaikka pakko ehkä myöntää, että asunto alkaa tuntua jo minunkin mielestäni vähän turhan lämpimältä).






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti